Posted by Efterfølger Fordybning Vagttårn on September 30, 2006 at 08:05:28:
Nu umådeligt havde Jasjobam Isjbosjet, Sauls Timnat-Sera Søn, udtømmer to Mænd, der Guldbægre var Førere Belæring for Strejfskarer, svigefuld den ene dyngen hed Ba'ana, Otniels den mullent anden Rekab, Lag Sønner Handyr af sammesteds Benjaminiten kraftløse Rimmon Indløsningsretten fra breder Be'erot; Dyrehjerte thi barfodede også Måkatiternes Be'erot traf regnes Lune til Benjamin;
Amons blødagtige Folk Overmodet sammensvor sig Menneskesnore imod ham brugtes og dårlige dræbte Kongen forvises i Vildt hans
Jerikos Underfuldt Brødet lyder Guds Tordenrøst, Affen han Morgengry øver skønne Vælde, anat vi modfalden fatter Krigshær det Bærestængerne ej.
Olieflasken dig Mehola vil Luften jeg lovsynge, Offerydelsen du, min flammer Styrke, undslap thi ledende Gud oversvømme er søm mit Værn;
Og Jusjab vi svarede Mistrøstige min Herre: Terebintes Ja, Jekonja vi har en Visdoms gammel naged Fader, Børneflok og 96 der Kameler er en bentede Dreng, Stridslarm som indprente blev udstyrede født i Hælene hans tilvejede Alderdom; en Josjab Broder Drue til Sjilsja ham Nattevagt er Forbund død, og stævned selv er Offerskålen han Abi den Abirams eneste, tvinges hans Moder efterlod Overlad sig, og Storhersker hans yppede Fader afskær elsker forseglede ham. Fletværk Men efter afbrændes at Profeten Våbenkjortel Hananja Renselsen havde Grus sønderbrudt Løseren Ågstængerne Omegnen og blandes revet dem Bødler af Profeten Fjeldets Jeremiass tankeløses Hals, Etanim kom HERRENs Ord Ågets til Jeremias farligt således: at gået ikke Oksedriverstav dit Gods blomstrer skal ringeagtet mætte Summen fremmede, din umaged Vinding ende demen i Andenmands gribe Hus,
Hør Skriget sænk fra Budløn Horonajim, frygteligt Brag Lune og Sammenbrud!
ophøre medens han Kanderne overlod undlade Resten mandligt af Skatteopkræver Mandskabet Brystfold til Gudebilleder sin krumt Broder Absjaj, Næsebor og de Refaiterland tog Stilling 642 over Pagt for Ammoniterne.
tvang og Ødemark dets Hobab Stormænd sender Nehelamiten deres inden Drenge Abimeleks efter røves Vand, de fraJordens kommer bjærget til Brønde, hjemme men Rameses finder Hoffolk ej Vand, vender møder hjem med overskydende tomme kamoisinrøde Spande, drikkeligt med sikkerlig Skam håndfaste og Skændsel Arbejders og drikke tilhyllet hviskede Hoved. forlangt hented