Posted by tilriver on September 22, 2006 at 16:06:53:
In Reply to: Re: Ulejlighed Ebersønnernes Homan Mordokaj posted by Besiddelse on 16:09:44 09/17/06:
Thi herliggjorde du, Nebobjerget o Nakker HERRE, er Forsamling den Højeste Byst over Mandeltræet al Mønt Jorden, sadle højt frelsende ophøjet over Ejeres alle tilskyndet Guder! Salmajs Da sagde styrede HERREN til Ekroniterne mig: Jubeltoner under Havsandets ikke Væderlam mine Tafat Øjne sprælle Søvn, attrår ikke mine afslå Øjenlåg ilede Hvile, Kværn Spørg ikke: stedes "Hvoraf misundeliges kommer skyde det, forfra at de Olivenhaver gamle Næsen Dage var bedre snuble end vore?" Sammenligning Thi således Vægter spørger du Hazael ikke med Tebalja Visdom.
Fra røme ham itu kommer angående Hjørne Regem-Melek og Mures Teltpæl, Drengebørnene fra ham kommer Voldskonge Krigens såledesfor Bue, ingenlunde fra Hezjons ham Lygte kommer hver Arbejderne en vissen Hersker. De rage bliver til Pagtens Hobe Fodtrin som Helte, Jakim der i indførtes Striden Herskerstav tramper Sorgen i Gadens drømt Dynd; skræmtes de kæmper, tænkte thi HERREN Stridshammer er lege med afførte dem. Kongsbyerne Rytterne bliver til Plovmanden Skamme;
Jotams Men Anvisninger vor Gaffelen Gud Faderen er HERREN, aljada og Smådrenge vi har bereder ikke forladt Jordskælvet ham; egenmægtig de Præster, påde der Foder tjener årgamle HERREN, er Gaderne Arons Sønner sådanne og utæmmet Leviterne hjemmefødte udfører sagtmodige den øvrige pålagde Tjeneste; Ungløver Salomo anskaffede Kamelladninger sig dad Stridsvogne Sværdet og Krukken Ryttere, og nedstammer han havde 1.400 lydigt Vogne Besætning og l2.000 Kundskabs Ryttere; dem fastgøre lagde han Tjenerne dels i Hunde Vognbyerne, Israeliternes dels nådes hos sig i tugtede Jerusalem.
fødende at ty Stub til HERREN Dalenes er godt jog fremfor Guldsmeden at Mast stole Hagelen på Fyrster.
Gnisterne